Search
Home
Collectief beheer
CBO's in Nederland
Hoe komen tarieven tot stand?
Wat met wie regelen?
Gebruik van muziek, beeld en tekst in uw bedrijf
Veelgestelde vragen over muziekgebruik
Veelgestelde vragen over gebruik van tv-beelden
Veelgestelde vragen over kopiëren
Klachtenregelingen
Klachtenregelingen voor rechthebbenden
Klachtenregelingen voor gebruikers
Toezicht
Toezicht door rechthebbenden
VOI©E Governance Code
Commissie Integriteit CBO's
Meldregeling vermoeden van misstand
Wettelijk toezicht
Dossiers
Inzicht in collectieve geldstromen
Steunfonds Rechtensector
Onderhandelingsprotocol en vergoeding voor diensten branches
Commissie Bestuur & Verantwoording
Betrouwbaarheids- en geschiktheidstoets bestuurders en toezichthouders
2 factor authenticatie
FAQ over 2 factor authenticatie
Uitvoering onderwijsproject
Herziening auteurscontractenrecht
Collectieve licenties voor werken die niet (meer) in de handel zijn
Zomerstage Kamerleden
BREIN
15 jaar VOI©E
Opleidingen
Over ons
Branchevereniging CBO's
De leden
Bestuursverslagen
Bronzen Krokus
Contact
English summary
De Coppy Koppie quests van de Federatie hebben een significant leereffect bij kinderen
Wat is de impact en het leereffect van quests over auteursrecht in de educatieve game HackShield? In opdracht van de Federatie Auteursrechtbelangen ontwikkelde Flavour twee zogenoemde Copy Koppie quests als onderdeel van de populaire game Hackshield die kinderen in het kader van mediawijsheid leert hoe zij zichzelf en hun omgeving kunnen beschermen tegen de risico’s van het internet. De impact en het leereffect zijn onderzocht in samenwerking met doelgroep experts FamilyFactor.
Het kwalitatief onderzoek bestond uit interviews met 20 kinderen, aan het kwantitatief onderzoek hebben 128 basisschoolkinderen uit groep 5 t/m 8 basisonderwijs deelgenomen. Het leereffect van de quests blijkt significant. De kinderen die de quests gespeeld hebben, hebben significant meer begrip en kennis van de behandelde thema’s dan de kinderen die de quests niet gespeeld hebben. De impact blijkt goed: er is geen verschil in begrip bij kinderen waarbij het lang geleden (een maand of langer) is dat ze de quest hebben gespeeld, ten opzichte van kinderen die de quests kort geleden (korter dan een maand) gespeeld hebben. Daarnaast worden de quests qua content en vormgeving ook goed gewaardeerd.
Het onderzoek kunt u
hier
nalezen.
De twee quests samen zijn vanaf de beschikbaarstelling in september 2020 (quest 1) en november 2020 (quest 2) tot 1 juni 2021 2800 keer door kinderen uitgespeeld. De quests blijven deel uitmaken van HackShield en de duizenden nieuwe spelers van HackShield die er jaarlijks bijkomen, kunnen deze quests blijven spelen om “shields” te verdienen. De Federatie heeft een budget gereserveerd om naar aanleiding van de evaluatie verbeteringen aan te brengen.
Ook ervaring opdoen met HackShield en de Copy Koppie quests:
HackShield Future Cyber Heroes (joinhackshield.nl)
.
11-06-2021
Collectief rechtenbeheer
CBO's in Nederland
Hoe komen tarieven tot stand?
Wat met wie regelen?
Gebruik in uw bedrijf
Klachtenregelingen
Toezicht
Toezicht door rechthebbenden
CBO-Keurmerk
VOI©E Governance Code
Wettelijk toezicht
Dossiers
Steunfonds Rechtensector
Compensatieregeling Covid-19
Kosten inzichtelijk maken
... meer dossiers
Over ons
Branchevereniging CBO's
De leden
Jaarverslagen
De Bronzen Krokus
Contact
© VOI©E 2023
Privacy Policy